sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Vanhassa vara parempi

Aina aika ajoin tulee törmättyä sellaisiin malleihin ja ohjeisiin, joihin haluaa palata aina uudelleen ja uudelleen. Edellisen postauksen kämmekkäät ovat minulle yksi sellainen malli - samoin nämä. Olen ensimmäisen kerran neulonut Poppelin blogin ohjeella kämmekkäät itselleni jo vuosia sitten, ja rakastan niitä kämmekkäitä vieläkin. Niinpä työkavereille kämmekkäitä neuloessa oli ilo palata vanhan tutun ohjeen pariin.


Malli: Pitsi rannekkeet by Pauliina Koivula-Rautjoki (Poppeli / Ravelry)
Puikot: 2,5mm
Lanka: Drops Alpaca
Lankamenekki: 28g

Alkuperäisessä ohjeessa on minun makuuni aivan liikaa silmukoita - neulon kyseisellä silmukkamäärällä vastaavan vahvuisesta langasta yleensä sukkia, joten tuntui järkevältä vähentää silmukkamäärää kämmekkäisiin. Molemmat kämmekkäät on neulottu 48 silmukalla, peukaloaukko on alpakkaversioissa 10 silmukkaa ja Nallesta neulotuissa 8 silmukkaa.


Puikot: 2,5mm
Lanka: Novita Nalle (värjätty kasviväreillä)
Lankamenekki: 36g

Siinä missä ihanan pehmeällä alpakalla kämmekkäistä tulee mielestäni sirot, langan vaihto Nalleen tekee kämmekkäistä ja pitsistä mukavan rouheaa. Toimii minusta näinkin. Tämä malli tulee varmaan pysymään tulevaisuudessa suosikkien joukossa.

8 kommenttia:

  1. Nämä on kivat!

    Mua niin harmittaa, kun en osaa käyttää kämmekkäitä. Tai siis mulla pitäis olla pelkät sormiosat, ettei sormia särje :D Tällaisia olis niin kiva neuloa pikkumääristä lankaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!

      Itse olen älyttömän huono pitämään mitään käsissä - niin lapasia, kämmekkäitä kuin sormikkaitakin. Yleensä tungen vain kädet taskuihin. Kämmekkäät ovat kuitenkin olleet minulle ihan hyvä tapa yrittää opetella pitämään käsiasioita.. :D

      Pelkät sormiosat? Kuulostaa villiltä! :D

      Poista